به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز شنبه ۱۶ خرداد، جلسه هماندیشی و راهبردی تشکلهای حرفهای برای ارتقای صنعت ساختمان و تسهیل فرآیندهای ساخت و ساز و تدوین نقشه راه برای بازسازی ساختمانهای آسیبدیده با رویکرد فنآوریهای نوین و صنعتیسازی در معاونت مسکن و ساختمان به میزبانی لهون اسدی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان برگزار شد.
این نشست، با حضور نمایندگان انبوهسازان مسکن و ساختمان، سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، انجمن فناوران صنعت ساختمان، انجمن انبوه سازان استان تهران، مشاور توسعه ارتباطات و تبادل فنآوریهای نانو معاونت علمی راهبردی ریاست جمهوری و هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران و برخی از حرفهمندان بخش صنعتیسازی فناوریهای نوین ساخت تشکیل شد.
تاکید بر فعالسازی صندوق فناوریهای نوین در صنعت ساختمان
لهون اسدی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در این نشست بر فعالسازی صندوق فناوریهای نوین و استفاده از پتانسیل این صندوق در معاونت مسکن و ساختمان تاکید و برنامههای آینده این دفتر را در رابطه با اعطای صلاحیت صنعتیسازی تشریح کرد.
محورهای این نشست هماندیشی، تابآوری در صنعت ساختمان، صنعتیسازی و فنآوریهای نوین بود. موضوعاتی که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، شامل بازسازی ساختمانهای آسیبدیده از جنگ، پدافند غیرعامل در ساخت و سازها، بیمه اجباری و تهیه دستورالعمل و ضوابط حمایت از ساختمانهای تابآور بود.
در این جلسه، پیرامون نحوه تاثیر آییننامه حمایت از تولید، دانشبنیان و اشتغال آفرین در حوزه راه و شهرسازی، وظایف محوله به بانک مرکزی در رابطه با پرداخت تسهیلات به ساختمانهایی که از فنآوریهای نو و صنعتیسازی استفاده میکنند، بحث و تبادل نظر شد.
از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست، موضوع BIM (Building Information Modeling ) و نقش موثر آن در تحول صنعت ساختمان بود.